Hiljuti toimus New York-is Advertising Week nimeline sügiskonverents. Aastaajale kohaselt olid teemad väga eksistentsiaalsed - muuhulgas toimus näiteks paneelvestlus, mille käigus maailma juhtivate agentuuride võtmeisikud arutlesid selle üle, kuidas tuleks reklaamiagentuure tänapäeval nimetada. Teenus on ju ajas kõvasti muutunud. Agentuurid, mis aastaid tagasi tegelesid tõesti ainult reklaamide väljamõtlemise ja tootmisega, pakuvad nüüd suurt spektrit turundusteenuseid. Teenuste sisu kõigub toodete ja teenuste väljatöötamisest kuni pisiuudiste loomiseni sotsiaalmeediasse. Kes me, agentuurid, siis õigupoolest oleme?

Kõik agentuurid ei oska kõike. Ei suuda, ega tahagi osata. Aga kõigil erineva profiiliga agentuuride teenustel on üks ühine nimetaja - brändi ehitamine. Kõik tegevused, mida me teeme, loovad eeldusi tarbijatele meeldimiseks ning kasvatavad seeläbi brändi väärtust. Väärtust, mis seisneb võimaluses müüa oma tooteid või teenuseid aina kasvavas mahus, brändi tuntuse ja meeldivuse kasvu tulemusena. Bränd on konkurentsieelis, mida on väga keeruline ja kulukas kopeerida. Tugev bränd elab üle kõik masud ja omanikuvahetused - teda armastatakse ja talle andestatakse vead.
Pildil on hetkel Eesti edukaima pangandusbrändi peakontor Stockholmis. Millise Skandinaavias eduka brändi peakontor asub Tallinnas?

Nagu tõdeb pealkirjaks olev hiljuti Circle-K parklas kuuldud lause - ei olegi väga vahet, kuidas me ennast kutsume - me peame lihtsalt paremini mõistma oma rolli, võimalusi ja vastutust. See on põhiline põhjus, miks Eesti agentuurid on oma jõud ETKAL-i liikmeskonnas ja juhatuses ühendanud. Ühest küljest tahaks, et ka Eestil oleks tugevaid ja järjepidevaid brände, mis alguses kohalikul ning hiljem globaalsel turul läbi lööksid. Ja loomulikult oleks väga vinge jõuda tasemele, mis võimaldab meie brändi- ja turunduskompetentsi müüa kogu maailmas nagu näiteks rootslased seda suudavad. Üksteist materdava tsunftina pole me seda suutnud. Nüüd suudame.