24. oktoobril näidatakse neljas Eesti linnas – Tallinnas, Tartus, Pärnus ja Kuressaares – rahvusvaheliselt tunnustatud reklaame „Cannes Lionsi 2017.aasta parimad reklaamfilmid“ eriprogrammi raames. Apollo kino kinolinale jõuavad reklaamimaailma Oscariga tunnustatud klipid, kus on oskuslikult kasutatud nii kaasaegseid meediumeid kui ka maailmatasemel tehnoloogiat.

„Cannes Lions 2017. aasta parimate reklaamfilmide“ Eestisse tooja Marika Jahilo tunneb rõõmu, et Eesti kinopublik tunneb kasvavat huvi selle eksklusiivse seansi vastu ja soovitab seansist osa võtta. “See on ainulaadne võimalus saada ülevaadet reklaamimaailma loovuse hetkeseisust ilma, et peaks maksma tuhandeid eurosid ja sõitma maha tuhandeid kilomeetreid,” tõi Jahilo esile.


Käesoleval aastal jõudis üle 11. aasta Cannes Lionsi finalistide hulka ka Eesti töö. “Elroni “Lehvita Tiiule” kampaania on hea näide sellest, kuidas relevantne loovkontseptsioon ja hea teostusega film suudavad levida ka ilma ostetud meediata ja jõuda välja lausa Cannes’i,” tõdes agentuuri Optimist Creative’i partner ja loovjuht Magnus Lužkov. “Cannes Lionsi parimad tööd on nauditavad just seetõttu, et need ei suru midagi peale. Brändid räägivad nende kaudu oma loo ja sa ise vabatahtlikult teed neile sobiva järelduse või muudad oma eelistust. Tihti ei jutusta need lood toodetest või teenustest, vaid sellest, kuidas olla parem inimene. See on tase, milleni me ka Eesti brändid tahame viia,” lisas ta.

“Hea reklaamfilm on kõrge fantaasialennuga ja toob samaväärse tulemuse ka müüginumbrites. Cannes’is võidavad auhindu kokkuvõttes just need reklaamitegijad, kes saavad aru, et asja iva ei ole teha lihsalt geniaalne videoklipp, vaid see peab vastama ka ettevõtte strateegiale ja väärtustele. Reklaami vorm, kui tahes võimas, ei tohiks kunagi olla meeldejäävam kui see, mida müüakse. Reklaamfilm on teiste kinožanritega oma edu näitajate poolest sarnane, lõppeesmärk on sõnumi edastamine – ent vähemate sekundite jaoks on sageli tunduvalt rohkem eelarvet, et oma ideed teostada,” kommenteeris filmikriitik Emilie Toomela.

Reklaamfilmide eriprogrammi on oodatud vaatama kõik kinokunstihuvilised, kuid nutikaid ideid hindavad ehk veelgi kõrgemalt turundushuvilised ning loovtööga tegelevad inimesed. “Kindlasti saab olema põnev vaadata, mis mõjutab inimesi rahvusvahelisel tasemel ja kuidas saaks lahendusi integreerida Eestis,” sõnas Jahilo. 

Cannes Lionsi loovusfestivali on Lõuna-Prantsusmaal peetud juba 64 korda ning korduvalt on seal osalenud ka mitmed Eesti reklaamiagentuurid. Parimate reklaamfilmide linastus toimub Eestis aga teist korda. Piletid saadaval Solarise, Lõunakeskuse, Pärnu ja Saaremaa Apollo Kinode kassadest ja internetist ning kohtade saadavusel ka kohapeal.

Piletid on saadaval Apollo veebis: https://www.apollokino.ee/Event/3141/